Bara en kvar..

Konstigt men det är bar en kvar av valparna plus att det kom en till som också va dödfödd ??
Skumt! Men jag håller tummar och tår på att den sista ska klara sig..
1 kvar utav 5..

Vägde föresten Jacob idag =D och om min våg stämmer så väger han exakt 8 kg nu!! yes!!! Då har han iallafall gått upp hihi... Så nästa gång på bvc så lär han har kommit en bit över 8kg strecket =D
Skönt så slipper jag vara orolig för att han ska gå ner mer..
Han ligger nu och sover, har varit en dag med mycket ute för vår del...
I förmiddags så blev det promenad och när vi kom hem så satte vi oss på trappen och busade lite sen va det dags för hans vila.. Blev bara en timme men dagen har varit hur bra som helst ändå - inga sura miner
Sen va vi nog inne i 1½ timme sen gick vi ut på promenad igen med Tess och Ronja och när vi kom hem så gick till hennes lägenhetsområde och jag och Jacob gungade, han klarar inte att sitta själv i en gunga så mama fick gunga med honom... Vet inte vad han tyckte om det men det va inga sura miner iallafall men inget skratt heller; han va lugn iallafall =D Tess skulle kamma Ronja för hon har börjat fälla som satan nu...
Sen gick vi hem vid ca halv 5 och så tränade vi lite och mös lite sen va det dags för kvällsmat och så blev det sängen för Jacob och han somnade direkt...
Det verkar som om min prins inte vill ha sin välling längre... Kvittar om han ätit eller inte ätit gröt på kvällen för han vill inte ha alls mycket välling... knappt 50ml tar han sen vill han inte ha mer... Och det är likadant på morgonen, då vill han heller inte ha så värst mycket... Men vissa barn slutar ju tidigt med vällingen och det verkar som om min prins valt att inte ha välling mer... jaja huvudsaken är att han är mätt och belåten och går upp i vikt så får han äta vad han vill =D
Har börjat att ge honom mannafrutti nu och det gillar han verkligen - smaskade i sig en hel nu i kväll...
Sen provade jag en ny sak idag, något mellanmål som man kan dricka varm som kall. Från nestle med ris-banan och han va lite sådär när den va kall men jisses va han drack snabbt så fort jag värmt den lite lite bara..
Så den gillades också så det va två nya saker som passade min apa =D

Glömt att säga att jag fått mina presentkort nu, dom kom i går faktiskt så det tog inte många dagar..

Nu ska jag nog titta lite på film, lillebror hyrt en - "full of it" får väl se vad det är för något..

puss puss


Kommentarer
Postat av: http://TUMADRE.blogg.se

säkert :P skyller på transporten eller nåt.

2008-04-09 @ 19:11:15
URL: http://TUMADRE.blogg.se
Postat av: miian

Usch trist med hundarna,e de dina föräldras??
Snart åker ni-GÖTT!
Vem ska ha Jacob?för han skulle inte med väl?=
kramkram

2008-04-09 @ 19:44:59
URL: http://miian.blogg.se
Postat av: Sofie

Åh ja det e en obeskrivlig känsla att vara gravid igen :-) men denna gången har jag hittat rätt man att dela kärleken med :-) hi hi .. Ja bara växer och växer ha ha.. Vi ska ha i juli .. Spännande ! Ska snart börja fixa hans rum ..

2008-04-09 @ 19:53:40
Postat av: miian

okej men Jacob får det nog bättre hemma hos moster,om man får säga så...tycker du ska unna dej SEMESTER,bara komma bort och njuta!
E det den systern som nyss fick ett barn till?
Åhh tusen frågor ;)
Vad snällt av henne iaf att ställa upp!
fixat allt nu inför resan?kram

2008-04-09 @ 21:35:44
URL: http://miian.blogg.se
Postat av: Linn og Richard

Om du tar en prat med Ingrid og Ronny så kan de forklare hvorfor vi tror de døde, men de var iaf sjuke:/ det var nok Wilma også, men når jeg snakka med de i går kveld sa de at både Wilma og vlpen virka mye bedre!=) ellers hadde jeg det veldig fint i Danmark ja, og blir jo alltid glad av å shoppe til den lille bebisen, det vet jo du alt om!;)

2008-04-09 @ 22:39:25
URL: http://rodsethverting.blogg.no
Postat av: Emma

Jag tänker likadant, tänkr på det man gick miste om :(

2008-04-10 @ 12:27:13
URL: http://mindottervera.webblogg.se
Postat av: Sofie

har fått jobb i receptionen på campingen i åhus.. ska bli väldans kul! :) får veta på tisdag när jag börjar o så...spännande! :)

2008-04-10 @ 15:41:22
URL: http://bortsuddad.blogg.se
Postat av: *Sofie*

Tack för gratulationen! Vi har haft en jättefin dag, ni med?! Kram

2008-04-10 @ 20:09:28
URL: http://mizzsofie.webblogg.se

Vad du än vill säga så är det välkommet:

och du heter?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag ser)

URL/Bloggadress:

Din åsikt:

Trackback
RSS 2.0