33 dagar kvar

Igår va det strålande väder ute så man va ju bara tvundgen att klä sig i lkjol =D fan va skönt det va!!!
Fast när vi kom in till kristianstad så va det inte alls lika fint som i åhus... I Åhus va det helt molnfritt men inte i Kristianstad, inte på den tiden som vi va där inne iallafall (kl 14)
Igår va en händelserik dag iallafall..
började med kvällen innan så fick jag ett megaryck att rensa min garderob och flytta ut den till  mitt emot toaletten.. Jag fick ihop en kasse med kläder som bara va att slänge och så fick jag ihop två kassar att skänka =D
Så när vi vakna igår vid 7 så klädde jag på Jacob direkt och gav honom frukokst sen klädde jag på maj och så packade jag lite leksaker till Jacob och så gick vi ut i det underbara vädret, lite kallt i luften men jag frös verkligen inte mmm såå underbart!! Så gick vi och lämnade kläderna till Erikshjälpen och så fortsatte vi hem till Lisa... Hon sov men hon vaknade när vi kom hihi och så gick hon upp och klädde på sig och så tog vi en promenad ner i byn och ville testat på det nya stället "nr 17" ska tydligen vara frukostbuffé där men självklart så har hon stängt på måndagar så vi gick till nya konditoriet och så bjöd Lisa på frukost =D Tack gumman! Jag tog en baguette med kräftstjärtar mmmriktigt god.. Fast vi åt inte på plats för det va för lite plats att kunna ta in vagnen så vi gick hem till Lisa igen och gottade oss med våra baguetter...
Sen va det dags för oss att vandra hem igen då Jacob skulle äta lite och sen vila så han sov mellan 11-12..
Sen va det dags för oss att göra vid oss igen för det va dags för Kristianstad för att träffa sjukgymnasten Maria och den nya sjukgymnasten Gunborg, ska ju byta över till Hab nu helt och inte vara på sjukhuset mer än när vi ska träffa Kim..
Och ja jag gillade faktiskt den nya också, va lite besviken för att vi skulle byta från Maria men detta kommer nog att gå bra =D  Så det började med att med att jag la Jacob på magen, Maria börja leka med leksaker och Gunborg tittade på.. Båda reagerad på att Jacob va väldigt sne i kroppen, han drar sig mycket till höger men det va inget allvarligt utan jag skulle försöka variera maj lite med honom... Det blir ju så att man sitter med honom på samma sätt hela tiden för det är ju inget jag tänkt på och sen har han ju sin sovsida som han alltid vill sova på, men nu ska jag ändra mer på det.. Så när jag la honom för natten så la jag honom på den andra siden och så en kudde bak för annars hade han kommit på rygg direkt men så vaknade han efter 1½ timme och va ledsen och arg så jag fick snällt vända honom tillbaka och så sov han hela natten som vanligt.. Men så idag, nu innan han vilar middag så har jag haft honom liggandes på andra sidan när vi myst och det verkar som om han accepterar det nu.. Och så nu när jag la honom så la jag honom på den sidan igen men ingen kudde bak och så när han tröttnat på det så kan han ligga på ryggen och det är ju bättre än på sidan som han alltid ligger på...
Sen ska jag få något som stöttar upp honom när han sitter i sin stol, så dom ska komma hem till oss en dag fast jag vet inte när och så ska dom ta med sig extra dynor till stolen så att jag kan tvätta dom andra...
Sen snackade vi om hans armar och händer, och det stämmer om man tänker efter! Det är nog så att när Jacob vill något extra mycket så blir han så exalterad och ivrig att han knyter sina händer och har svårt att släppa det sen, alltså han vill och vill och vill och istället för att ta saken i sina händer så knytter han dom och egentligen så bara vill han ta saken för händerna flygger alltid upp till munnen men han har ju inget i munnen så då blir det händerna han tuttar på i stället... Men så fick vi en gummisladd som han kunde hålla, men man får hjälpa honom lite, och när han fick in den i munnen så bet han som aldrig förr haha och dregalade... så den fick vi med oss hem..

Sen va det dags för Titt-in på Hab så vi körde dit, kom ca 15 minuter försent men det gjorde inget för dom hade nog precis börjat så vi lekte någon bollek och sen så sjöng vi lite... Det va samma mammor och barn som va där förra gången fast denna gången så va Maddes Jimmy och Casper där också, det va kul att se lilla Casper också hihi och det tyckte nog Jacob också för han satt typ och stirrade ut Casper haha Jacob va väl glad att han inte va ensam kille denna gången ,-) Men iallafall så när vi satt och fikade så sattes Casper på golvet och Jacob tittade på honom så jag tänkte att jag skulle testa sätta Jacob bredvid Casper så kanske han tycker det är kul och anstränger sig mer, så jag satte Jacob ner men han va stel som atttans och nästan vägrade men så lyckades jag få benen i kors men nej nej det ville han inte och Jimmy försökte få upp hans intresse med en leksak men nej inte det heller så ja jag fick ta upp honom igen =/
Sen gick vi in i lekrummet och satte oss och snackade lite allihopa sen va det dags för oss att köra hem, skulle hämta Lisas pappa på vägen och så bar det av hem till Åhus.. Kl va ju över 5 när jag och Jacob kom hem och han va väldigt trött så vi sattte igång direkt men vi tog det väldigt långsamt, tycker inte han ska lägga sig tidigare än han redan gör så vi dansade lite mös lite sjöng lite busade lite under tiden som jag byte om på prinsen så det tog sin lilla tid på skötbordet sen gjorde jag ordning lite välling till honom och så va han i säng till 5 över 6, perfekt!!

Sen skulle Lisa komma hem till maj så skulle vi käka lite, hon hade lite hon skulle göra inna så vi bestämde halv 8 så jag fixade maten så att den va färdig tills Lisa kom, det blev Kyckling Tikka Masala med ris och sweet chili sås, riktigt gott va det! Rätt såå kryddigt men smaskens, så glad att jag börjat kunna äta stark mat igen =D jag kom ju ifrån det helt under grav-tiden och nu så kan jag äta det igen...
Sen skulle Lisa in till Nina m familj och snacka lite och säga hejdå för hon åkte till båten idag..
Emma och Sanna kom hem till maj sen vid halv 9 och vi satt och traggade till nästan tolv och mitt i allt så kom Emma på att hon va gottesugen så dom cyklade upp till statoil och köpte chips och vitlöksdipp och så pressade vi i massa vitlök till så om någon kommit in så hade dom nog fått tårar i ögonen hahaha!!!

Och än så länge idag så har vi inte gjort så mycket, tagit det lungt!
Jacob sover nu men han vaknar nog snart kan jag tänka maj, har ju sovit 1½ timme och det är längesedan han sov mer än en timme...
Min syster skulle komma idag så jag bara väntar på att hon ska ringa och säga när, trodde det skulle bli efter 12 någon gång men det verkar som om det blir senare, ska nog ringa henne nu direkt och kolla.........
Hon hade inte bestämt vilken buss det blir än men hon skulle ringa när hon visste så att jag kunde gå och möta henne, hon hade lite ärenden i byn så kan vi göra dom tillsammans...
Imorgon fyller föresten hon 20 år!!! Usch va tiden går snabbt... Tänk att min lillasyster är 2 barnsmamma innan hon fyllt 20.. inte klokt hehe... Men hon är världens bästa 2 barnsmamma, jag lovar!!!

Nu ska jag kolla igenom lite bloggar innan min bebis vaknar...

pusspuss





33 dagar


Kommentarer
Postat av: miian

Åhh gumman kan du inte försöka ändra storleken på dina blogginlägg,jag kan inte läsa utan mina glasögon-och jag hittar inte dom..det är för smått!
hoppas jag inte missar nåt allt för smaskit!!!!
Ja du man blir jäävligt förvirrad och tankspridd som mamma-man har ju tusen projekt i farten!!
kram på dej och sötnosen!

2008-04-08 @ 12:34:59
URL: http://miian.blogg.se
Postat av: Rebba

Hejsan snäckan ;) Ja jag dejtar en kille iaf, vi får la se vad det blir av det. Snart åker ni, fuskigt värre :) Kraaam

2008-04-08 @ 15:45:20
URL: http://rebbai.blogspot.com
Postat av: Maria

Tycker att du e en helt fantastisk mamma!! ville bara påminna daj om det ;)

2008-04-08 @ 17:06:56
Postat av: Linda

Maria: Tack så mycket =D
Det gör maj så otroligt glad när du skriver så till maj.. Kramar!!

2008-04-08 @ 18:31:36
URL: http://jacob070527.blogg.se
Postat av: Anonym

trevligt o träffa er. vi kan ju träffas ngn gång här hemma med kanske ? :) Jacob är så go o såt :) Tänkte på de.. om han är sne.. då är de bålstöd dem ska skaffa honom va ? jag är mkt förtjust i mathildas bålstöd somhon fick i januari tror ja de va och nu börja hon rätta upp på kroppen igen så de e bra o dem funkar:) kramar massor på er

2008-04-08 @ 20:54:24
URL: http://mommy.webblogg.se

Vad du än vill säga så är det välkommet:

och du heter?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag ser)

URL/Bloggadress:

Din åsikt:

Trackback
RSS 2.0