31 dagar kvar

oj oj oj om en månad börjar vår resa =D fast bara till Danmark men sen dagen efter så bär det av till varma Turkiet!
Ska bli så skönt med värme och avkoppling, samla alla nya krafter..
Känner verkligen att jag behöver semester, har såå ont i ryggen ibland.. Blir ju så när man får bära killen hela tiden nästan =/ Men jag hoppas hoppas att han sitter själv eller kryper eller iallafall roar sig själv när han ska vara hos sina kusiner då jag är iväg.. Jobbigt för dom annars ju..

Idag så lånade jag lillebrors stegräcknare bara för att se hur många steg det va på vanliga runda och jag blev lite förvånnad, trodde att det skulle vara mellan 2000-3000 men det va 5000!! så då räcker det att gå den 2 gånger på hela dagen så har man fått ihop lite steg och sen kan man ju ta en runda när Jacob somnat så är man uppe i änu mer.. Men nu vet jag de iallafall =)
Va uppe på kvantum också idag, det har ju äntligen blivit färdigt där nu men jisses va folk där va.. Och så kommer det att ta ett tag innan jag hittar allt... Så typiskt för när man äntligen började hitta där efter förra ändringen så skulle dom självklart ändra där igen så nu måste jag lära maj igen... Fast det viktigaste va på samma ställe, bebisgrejor! skönt!
Och  va som verkligen är bra nu med ändringen är att det satans godiset INTE är vid kassorna! - underbart!
Det är annars så lätt att plocka på sig något gott när man står där i kön så det va verkligen bra!!

Nu har jag äntligen fått tummen ur röven och ring till försäkringskassan och ställt alla tusen frågor jag hade om blanketterna "ansökan om bostadsbidrag" Ja det är verkligen rörigt, speciellt när man inte vet va man tjänar..
Så nu har jag suttit och räcknat ut hur mycket jag tjänar detta året och alla tillgångar bla bla bla och så har jag ÄNTLIGEN skickat iväg dom YEES!!! Det tog bara 3 månader för att få det fixat hehe... Och så har jag bett dom skicka papper till maj om vårdbidrag så det blir ännu mera papper att fylla i sin!
Och så tydligen efter att Jacob fyllt 1 år så va man tvungen att ta ut minst 5 dagar i veckan och det tänkte ju inte jag på så jag hade ju skrivit i 4 dagar som jag haft under hela tiden så nu har jag ändrat det och skickat in dom blanketterna också...  Och jag skrev faktiskt till att jag skulle gå hemma hela året istället för october ut..
Känns som om jag hade kunnat gå hemma alltid med Jacob.. Jag saknar inte att jobba! Visst jag saknar mina arbetskollegor och dom gamle men att jobba saknar jag inte, tycker att jag jobbar tillräckligt redan hehe...
Men tiden går snabbt att man inte hinner känna efter!
Fast som min syster sa, du kommer iallafall att komma ihåg Jacobs bebistid för att den är så länge och ja det lär jag verkligen göra.. 10½ månad och fortfarande lika bebis som innan och det lär nog fortsätta så ett tag till känns det som =/  MEN jag älskar honom så otroligt mycke och är så fruktansvärt glad att han finns!! Utan honom är jag inget, nada!! 

Nej nu ska jag upp och möblera lite i mitt kök, ska få ett ordentligt köksbord eller jag har fått det men det står i huset och i helgen kommer mamma så då tänkte jag passa på att få hem det till mej...

Hörs kanske imorgon!

puss puss

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jadu ja undrar oxo vad de är som händer egentligen MEN MEN :O( Allt går aldrig uppåt till positivt i denna familjen samtidigt. Ngt måste alltid va neråt verka de som. Angående du ska skriva i vårdbidrag kan ja hjälpa dig om du vill. första gången man skriver i det så brukar man inte va lika smart som andra ggn.. första gången tänker man itne så mkt på vad man behöver skriva tro maj haha. Synes på tittin på måndag va ? Mathilda ska minsann fira sin födelsedag å¨måndag där hihi. kram på er

2008-04-10 @ 20:59:05
URL: http://mommy.webblogg.se
Postat av: Linn og Richard

om 1-2 år er du sikkert glad for at Jacob var bebis så
lenge, og savner sikkert den tiden også!=p hehe,, han er jo så søt!=D gleder meg til du får lagt ut noen nye bilder på han!=)

2008-04-10 @ 22:58:52
URL: http://rodsethverting.blogg.no
Postat av: Maria

Hihih känner igen det där med godiset vid kassorna, det e katastrof och ännu värre om man e hungrig på köpet!! Vad skönt med Turkiet för daj, det e du om någon så väl värd!! Hur länge stannar ni??Kram

2008-04-11 @ 00:03:46
Postat av: Anonym

hejsan !!! nu är vi till baka hemma igen efter en arbetsam vecka på hab , och lilleman är helt slut. och visst är jag såld på glassen och kul me alla komenatrer , den har blitt en hit !!! hoppas det blir fint me köksbordet . kram fårn oss i sörmland.

2008-04-11 @ 12:09:57
URL: http://ajaxen.blogg.se
Postat av: Anonym

Ja jätte kul hon fyller år den 19april :O) Tänkte ja skulle fixa ett litet mini barnkalas för henne här hemma med ngn dag :O) kan ju jacob komma om han vill ;O) Ja kom hit ngn dag så kan ja hjälpa dej fylla i det. Ses på måndag ;O) krama jacob :)

2008-04-11 @ 19:23:11
URL: http://mommy.webblogg.se
Postat av: Sofie

hehe.. ingen vacker syn alls nej...! ;) jaa...försöker ju blogga...det är ju skönt att skriva av sig lite ibland...och ibland han man inget alls som vill komma ut..;) Hoppas allt är bra med er! pussokram!

2008-04-11 @ 22:27:30
URL: http://bortsuddad.blogg.se

Vad du än vill säga så är det välkommet:

och du heter?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag ser)

URL/Bloggadress:

Din åsikt:

Trackback
RSS 2.0