27 dagar

Måndag och ny vecka! Händer en hel del denna veckan så det är skönt att mamma är här och hälsar på =)
Och så underbart kul att hon är här hela veckan, sen kommer pappa på lördag så det ska bli riktigt kul att träffa honom också =D=D

Dagen igår hos syster gick kanon bra! Jacob va så snäll så han märktes knappt emellanåt haha... Och det va riktigt skönt =D
Syster bjöd på varm smörgåstårta (taco) riktigt gott och så sallad till det..
Till fika lite senare s hade hon gjort cupcake och tårta och så hade hon köpt lite småkakor till det, hon hade en liten otursdag i köket dagen innan hehe så jag erbjöd mej att köpa med maj lite smått.. Ibland kan man inte alltid lyckas! Men det som hon bjöd på annars hade hon lyckats med!
Syster blev nog väldigt glad för sitt överkast hon fick av oss.. Ett som skimrade i vinrött! Så j*vla snyggt rent ut sagt!
Vet inte hur länge hon tjatat om ett vinrött överkast och jag har tittat efter ett tidigar (till jul) men inte hittat något som va tillräckligt fint men så hittade jag detta! Och det va såå fint och passar verkligen  till deras sovrum, dom ska bara få nya gardiner och det kommer att bli så bra så!
Vi åkte hem så att vi va hemma till halv 8 så det blev väldigt sent för Jacob men det gick så bra så.. Byte på honom och fick välling men han tog bara 20 ml och då hade han inte ätit sedan 16.. Men han sov hela natten, kan ju inte tvinga i honom..
Sen fick lillebror äran att vara barnvakt med babyvakten så att vi kunde köra ut och hämta syster och så åkte vi och hyrde film och köpte lite chips och dip.. Sen körde vi hem syster igen och jag och mamma åkte hem till mej igen och fixade lite dip med massa vitlök mmm mm.. Vi tittade på "Ett öga rött" en drama/komedi men även nu funderar jag på vad som va komedi i den? Ingen bra film alls, fjant film!!
Sen va det dags och sova..

Jacob vaknade kl 6 och det va alldeles för lite sömn för honom då han la sig 2 timmar tidigare i går och så vaknar han 1 timme tidigare så nej ja fick gå in och kramas lite och pussas och vagga honom lite sen la jag honom i sängen och mycket väl så somnade han om igen.. Så han sov till halv 8...

Sen har vi varit på Tittin idag, trevligt va det som vanligt! Och för första gången va Jacob hyffsat lugn.. Men det va nog för att vi firade Mathilda hehe, tror han kände det på sig ,-)
Bjöd på fika gjorde Mathilda också, gott va det! speciellt muffinsen mmm mm muffins med after eight! Smaskens!
Sen fick Jacob en ballong med sig hem, en grön! såklart...

Ikväll blir jag sjäv för mamma är hos syster, får ju turas om lite hehe..
Varannan dag hos mej och varannan dag hos syster..


Bara så att ni vet så SKA jag tända ett ljus för Engla kl 21.00
Tycker att alla andra ska göra det med..

Bara tanken på att något sådant skulle kunna hända min son får mej att må illa, usch!
Och hade det hänt så hade jag varit evigt tacksam alla dom som tänt ett ljus för Jacob..


Kommentarer
Postat av: Berit Robin

Ja det var verkligen god mat och god tårta igår.
Goa barn också.
Glad att läsa att du tar upp manifestationen för Engla idag i din blogg. Tycker det även är en viktig manifestation mot våldet. 4 barn mördade på 19 dagar i Sverige.
Jag tänder ett ljus också.
Här en dikt om Engla jag skrev idag.
Lägg ut den på bloggen om du vill.
Krama Jacob.

Engla

Regn dalar sakta
från grå himmel
änglarna gråter
över jorden
och dess sorger

gråter över ondskan

I dimman
bekräftas farhågor
sorgfåglar flyger
över mitt hus
lämnar bud
om mörka händelser

gråter över alla som sörjer

du lilla ängel
som berövades allt
rycktes från
moderlig famn
från grönska
från dofter
fågeldrill
sover du nu
i stilla frid
Engla

Ängel
gråter med alla som sörjer

Berit

2008-04-14 @ 20:44:45
Postat av: Vanja

Jag tände med ett ljus, och skänkte en tanke till Englas familj.

2008-04-15 @ 14:16:18
URL: http://vanjal.blogg.se

Vad du än vill säga så är det välkommet:

och du heter?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag ser)

URL/Bloggadress:

Din åsikt:

Trackback
RSS 2.0