blandade känslor!

sitter här hemma i min soffa, framför datorn!
har en massa känslor i kroppen!
både på det goda och det onda sättet :/
är nervös på va som kommer att hända i framtiden!


är glad för att jacob blivit lite mer aktiv nu
han har börjat ligga på magen!
inte för länge men en stund iallafall..
han har börjat att öppna sina händer
försöker ta på saker!
igår hade han kännt mormor i ansiktet, med öppen hand!
första gången som det hänt (",)
han har till och med accepterat att ligga i sitt babygym,
helt själv men max 10 minuter he he...
han stod upp på köksbänken hos mormor (",) innan idag
inte själv, stöttade sig mot ryggskanten såklart!
men hade ingen kamera så får ta kort sen..
lite tråkigt för hemma hos maj så har ja bara höga ryggstöd
på soffa och fåtölj så då når ju inte jacob upp :(
får helt enkelt inte glömma kameran nästa gång ja e hos mormor!

men sen har ju alla dom andra tankarna som är mindre roligare..
vad är fel?
vad kommer att hända?
kommer jacob att lida mycket?
eller inget alls?
kommer EEG:t eller MR:n visa något negativt?
eller blir det kanske possetivt svar?
kommer jacob att få det svårt?
eller kanske mycket lättare?
hur blir det när han kommer upp i skolåldern?
kommer vi kunna åka tillsammans på vår planerade resa?
kommer han kunna följa med?

om man tittar på jacob, när han är på sitt allra bästa humör..
när han skrattar och pratar, eller när ligger och bara tittar på maj!
då kan man verkligen inte tänka sig att något kanske är fel..
för det är inget som syns!
men som ändå finns där långt inne..

va ju hos barnläkaren idag och ja, det gick väl inte som jag hoppats!
det gick som jag trodde det skulle gå, men inget jag hoppats på..
fick då konstaterat att kim nästan va säker på att något va fel..
att jacob skulle ha någon form av hjärnskada..
då frågade mormor vad han trodde det skulle va?
då förklarade han att det kan va precis vad som helst!
det kan bli från det absolut värsta till det absolut minsta..
så vi ska ju göra ett nytt EEG på tisdag nästa vecka
och så ska vi få en tid till ett MR innan jul..
med MR så blir jacob nersövd så då blir vi inlagda över natten.
men det är skönt, för om det är något fel så kommer det alldeles säkert att visa sig
det hoppas jag iallafall..
kan förhoppningsvis få medicin mot det..





Kommentarer
Postat av: Rebecca

Gumman. Jag hoppas att allt löser sig till det bästa. Finns här om du känner för det. Massvis med kramar

2007-11-21 @ 08:02:10
URL: http://beskan.blogg.se/

Vad du än vill säga så är det välkommet:

och du heter?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag ser)

URL/Bloggadress:

Din åsikt:

Trackback
RSS 2.0